La bona convivència a un centre on s’hi apleguen moltes persones és un objectiu bàsic de la tasca diària que cal treballar i fomentar. És per això que hem elaborat una normativa que, coneguda i assumida per tothom, faciliti el funcionament de l’escola.
Les normes més importants són les següents.
- Cal mostrar una actitud respectuosa envers els companys/companyes i el professorat dins i fora de les aules. També cal mantenir silenci als passadissos per tal de no destorbar les persones que fan classe.
- S’han de respectar les instal·lacions, el mobiliari del centre i el material escolar de les aules.
- No és permès fumar en cap de les dependències del centre inclosos els porxos, per fumar cal allunyar-se 50 metres de la porta del centre. Serà denunciable a les autoritats pertinents fumar o beure substàncies estupefaents.
- Tampoc no és permès menjar o pujar begudes a les aules.
- És obligatori tenir desconnectats els mòbils. Està totalment prohibit fer ús del mòbil en hores de classe.
- Cada estudiant té assignat un tutor o tutora i un horari de tutoria per a ser atès.
- L’assistència a classe és obligatòria per a tot l’alumnat. Cal justificar totes les faltes d’assistència per escrit al tutor o tutora i al professorat de la classe corresponent. Les faltes d’assistències sense justificar d’un mòdul o assignatura en un trimestre, suposa la pèrdua del dret a examinar-se de la matèria corresponent.
- L’alumnat que no assisteixi a classe durant dues setmanes sense justificació escrita serà donat de baixa automàticament.
- La puntualitat és una norma obligatòria a totes les activitats escolars. Només es permetrà un retard per una raó justificada sense interrompre la classe.
- La convocatòria de proves que el professorat faci serà única. No es faran exàmens individuals. El professorat, en cada cas, decidirà el procés de recuperació que consideri adient.
- Les activitats extraescolars realitzades dins l’horari de classe formen part del currículum i són considerades de caràcter obligatori per l’enriquiment cultural i personal que suposen.
- Ateses les característiques de l’alumnat adult cal tenir present la importància de la tutoria per solucionar tot tipus de problemes, incloses les faltes d’assistència.
L’equip de professorat del centre